Afvallen

Iedereen heeft een moment in zijn leven dat hij/zij wil afvallen. Redenen kunnen zijn cosmetisch, obesitas, diabetes, onzekerheid of een verkeerd zelfbeeld (hierover snel meer).

Voor de een is afvallen, in gewicht omlaag gaan, voor jou is het strakker in je vel komen, voor sommige gespierder worden en voor andere weer alles tezamen.

[minti_blockquote]????Door minder te eten dan je lichaam nodig heeft verlies je vet. Kortom een negatief energiebalans. Dit is de ENIGE manier vetafbraak te realiseren[/minti_blockquote]

Zalfjes, pilletjes, vetverbranders, afvalshakes, koffie, (dure) groene thee, rode pepers eten, enzovoorts werken niet of zeer minimaal. Bespaar jezelf het geld en trap er niet in. Er zijn geen (lees: gezonde) snelle  manieren.????

Afvallen

Het stappenplan dat jou zeker gaat helpen:

  • Stap 1: Allereerst moet je weten hoeveel energie/calorieen je binnen krijgt per dag, per week bekeken. Gebruik hiervoor een app zoals Myfitnesspall, Food of Fatsecret. Hierin log je heel de week wat je normaal gesproken zou eten & drinken. Alle apps hebben een barcode scanner wat het nog makkelijker maakt om etenswaar te loggen, de rest zal je moeten wegen.
  • Stap 2: Na deze week tel je alle calorieën op en deel je door 7.
  • Stap 3: Ga naar de volgende link en vul daar jouw gegevens in: Calorie behoefte test
  • Stap 4: Met het getal van stap 2 kan je nu zien of je te veel, te weinig of voldoende eet naargelang jouw doelstelling.

Afvallen

De calculator ???? is niet de meest accurate wijze, maar het geeft je wel inzicht. Let op bij het invullen van je activiteitsniveau. Deze wordt vaak overschat en zorgt al snel voor een vertekend beeld als je deze te hoog inzet.

Nu weet je hoeveel je kan eten om vetafbraak te realiseren. Als je deze hoeveelheid toepast de komende maanden zal je een schifting zien in gewicht en lichaamsvorm! Yes!

Het stappenplan is een deel van de puzzel tot jouw einddoel. Externe factoren kunnen deze helaas in de weg staan zoals: stress, slaap te kort, te weinig ontspanning etc. Dit kan zorgen voor een hormonale disbalans. Hier kom je echter pas achter als je eerst bovenstaand op orde hebt. ????

????Krachttraining gaat je overigens enorm helpen met afvallen en het shapen van je lichaam. Spiergroei zorgt er bijvoorbeeld voor dat je een hogere metabolisme/stofwisseling krijgt, verhoging in testosteron en libido. Het is de meest efficiënte/snelste manier om je lichaam vorm te geven. Tevens is het goed voor je gewrichten en pezen dus ook zeker aan te raden voor mensen van boven de 60. Onder goede begeleiding kan het voor iedereen leuk en uitdagend zijn. Er zijn oneindig veel mogelijkheden om je lichaam op kracht te trainen.

CTPT kan je hiermee op jouw manier in begeleiden. Niemand is hetzelfde en verandering zelf aanbrengen is lastig. Klik hier om naar de contacten pagina te gaan om een vrijblijvend gesprek in te plannen. ????

Warme groet,

Chris van CTPT Coaching & Personal Training ????