Hoe bereik je ECHT je doel? #Data verzamelen

????Als je fysieke verandering wilt ondergaan is het onvermijdelijk dat je weet waar je begint, waar je wil eindigen en hoe het verloop is. WAAT?! Voorbeeld:
↘ Je wilt afvallen, want je weegt 80 kg en je wilt naar 70kg. Mooi, je gaat sporten, goed letten op je eten. En dan ga je over een paar weken eens zien of je de 70kg hebt aangetikt. WAAT?! niet? Je weegt 82kg?! Ja, dat is klote, maar dit had je kunnen voorkomen. Met alle doelen die je stelt in het leven zal je voortgang moeten boeken op korte termijn en dat kan je alleen halen door gegevens te verzamelen. In dit geval van je fysiek. Denk aan je gewicht, lichaamsmaten en eventueel je vetpercentage meten. Anders weet je nooit of je goed op weg bent. Zeker aan het begin van een dergelijk traject zal je dit meerdere keren per week moeten doen.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
????”Jemig Chris, daar heb ik geen tijd voor hoor en ook geen zin. Veel te veel gedoe en moet ik zeker ook mijn calorieen gaan tellen?” Fuck ja, ja en ja. Als je jouw doel serieus neemt wel ja. “Maar Chris, ik heb ook een dieet gevolgd en toen verloor ik 290kilo in 2 weken, dat werkte goed.” Hm, oke en nu? “Ik ben inmiddels 291 kilo weer aangekomen, hoezo?” Vul dit zelf maar in ????
????????‍♀️Ditzelfde geld ook voor het bijhouden van je vooruitgang in de sportschool. Als je niet elke week bijhoudt hoe zwaar jij kan tillen met een bepaalde oefening en elke week daardoor hetzelfde tilt dan zal je niet sterker worden in die oefening met die specifieke spiergroep met als gevolg dat de spier zich niet zal aanpassen DUS niet strakker zal worden.
????Nu klinkt het allemaal als heel veel werk, maar dat valt reuze mee. Wegen en meten duurt 5 minuten per week. Het bijhouden van je gewichten of snelheid of herhalingen hou je bij middels een app. Interessant om hier meer over te weten? Let me know in de reacties.

training breda personal afvallen