Eiwitten / proteïne, nodig?

???? Dit stukje tekst gaat over eiwit/proteïne. Ja, belangrijk. Nee, niet onderschatten. Ja, is nodig. Voor de krachtsporter des te meer, maar ook belangrijk voor de niet sporter onder ons. Okay, let’s goooo!

???? Eiwitten zijn letterlijk de bouwstenen van je lichaam, niet alleen betreft je spieren, maar ook je huid, haar, gewrichten, botten, hormonen, bij te weinig kan je vocht vasthouden, bla, bla, bla. Dus belangrijk. ✅ dat weten we.

???? Hoeveel heb je nodig? Als krachtsporter tussen de 1,6 a 2,2 gram per kg. lichaamsgewicht en als je niks doet de hele dag/jaar, maar toch je spieren wilt behouden als luie hond dan is 0,8gram per kg lichaamsgewicht voldoende.

???? Allright en nu? Weten waar er eiwit in zit is handig. Komt die: Mmager vlees en vis. Eieren (duh), magere zuivel producten zoals kwark en eiwitpoeder (gewoon rekenen als eten en niet als supplement. Kom ik later op terug). Plantaardige eiwitten: Erwten, bonen (dus ook soja), rijst, hennep(zaad),  quinoa, tempeh, etc. Google weet er vast nog veel meer.

???? Hoe bij te houden? Begin eerst bij elke maaltijd die je eet iets te eten waar eiwit in zit. Dan kom je vaak al een heel eind. Twijfel je over de hoeveelheid, houd het dan bij middels een app zoals Myfitnesspal, FOOD of CTPT. Dan kan je het uitlezen en aanpassen waar nodig.

✅ Samenvattend. Als je resultaten wilt zien in de spiegel dan is het innemen van voldoende geen advies, maar noodzaak. Daarmee gezegd hebbende staar je niet te blind op cijfers. Dat werkt nooit motiverend dus bij elke maaltijd letten dat het eiwitrijk is, werkt beter. Ander voordeel van voldoende eiwitten? Het verzadigd veel meer dus daarna minder behoefte om te snacken tussendoor.

Nog steeds aan het twijfelen hoe of wat? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, CONTACT

[minti_button link=”https://www.ctpt.nl/small-group-training/” size=”full” target=”_self” lightbox=”false” color=”orange” icon=””]Betaalbaar getraind worden? Klik hier[/minti_button]

Eiwit personal trainer kosten breda