Hoe kan je eetmomenten het beste verdelen over de dag?

Hi! Afvallen/droger worden gebeurt als gevolg dat je minder eet (calorieën consumeert) dan dat je verbrand over een langere periode. Dit-is-een-feit. Hoe kan je eetmomenten het beste verdelen over de dag? ⤵  

Allereerst willen we de x aantal calorieën niet perse per dag bekijken. Gezien de vetopslag niet wordt bepaald van 1 dag meer of minder eten. Als je af wilt vallen dan wil je voor een langere tijd in een (licht) calorie tekort zitten, zodat je gestaag in vetreserves gaat zakken. Maak je niet gek als je een dag “teveel” hebt gegeten. Volgende dag aan je plan houden en weer door met je leven.  

De verdeling gedurende de dag zou idealiter als volgt zijn. Je eerste maaltijd van de dag zou een flinke portie eiwit moeten bevatten. Gezien je tijdens je slaap gevast heb en een tekort hiervan hebt. Heb je een trainingsdag? Dan is het aan te raden dat je rondom je training een eiwitrijke maaltijd ingepland hebt staan. Ja, eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam. Minimaal 1x jouw lichaamsgewicht = x gram per dag. (Kracht) Sporter? Tussen de 1,5 en 1,8 x jouw lichaamsgewicht.  

En dat was het. Hoe je het verder aanvult qua calorieën is all up to you. Wil jij 6x eten op een dag?👍 Wil jij 2 maaltijden op een dag? 👍. Het lichaam maakt het niks uit. Wat wel uitmaakt is of jij het vol kan houden en jezelf er prettig bij voelt.  

IMPORTANT SIDE NOTE: STRUCTUUR is de sleutel tot succes. De mens is heel gevoelig voor gewoontes en structuur. Herhaling. Iets wat gewoon is, kan ook weer ongewoon worden en andersom. Pas voor jezelf een schema aan op de momenten ongeveer van wanneer en wat je wilt eten. It works! 

Groetjes,

Chris

De Helden Van 076, Personal Training Breda.