Tips voor thuiswerken + externe motivatie

De kogel is weer door de kerk. We moeten ons de komende tijd opnieuw aanpassen.

Mogelijk ben je weer vaker gewezen op je werk-spot thuis en heb je wat minder beweging in vorm van een fietstochtje naar werk of een wandeling met collega’s in de pauze.

Maar dit betekent niet dat je per definitie gedoemd bent meer stil te zitten. Juist niet.

Sterker nog, hierbij wat tips om de beweging erin te houden, die stijve schouders te voorkomen en om het hoofd scherp te houden.

✅ Houdt die wandelingen in de pauze erin.

Je kunt misschien niet met collega’s aan de wandel, maar dat betekent niet dat je zelf niet de hort op kunt.

Neem dus standaard op je een vast tijdstip pauze en ga lekker lopen.

Je beweegt meer, je stimuleert de doorbloeding in je lijf en door die frisse neus presteer je vervolgens qua werk ook nog eens beter.

✅ Gebruik een weerstandbandje om je schouders los te maken.

Er zijn vele programma’s en apps voor PC en telefoon die een seintje geven als het tijd is om even beweging te komen of pauze te houden. Zodra die timer gaat, loop een rondje door je huis, rek en strek even en maak je schouders even los met een weerstandbandje.

✅ Verstop je snacks in huis of leg ze wat verder weg.

Dit helpt je om eten uit verveling meer te voorkomen. Het is sowieso aangetoond dat als je het niet ziet, dat je er ook minder snel naar grijpt.

Mocht je nou toch iets willen pakken, dan zet je op deze manier gelijk ook weer wat extra stapjes.

✅ Behoud je routine!

Je werk is je werk en vrije tijd is vrije tijd. Houdt dat ook zo.

✅ Klop bij ons aan voor nog meer tips of om nog meer te bewegen natuurlijk!

Sterkte iedereen. Wij zijn er voor jullie!

Cheers @lyenne

tips voor thuiswerken
× Hoe kan ik je helpen?