WEEKEND!

Laten we eerlijk zijn; we houden allemaal van lekker eten (en drinken).  

Doordeweeks heb je een duidelijke routine en lukt het je goed om je aan je dieet te houden.  

Maar dan… breekt het weekend aan. 

Borrels, etentjes, sociale aangelegenheden, met allerlei lekkernijen.  

Het kan dan lastig zijn om weerstand te bieden aan al deze verleidingen.  

Persoonlijk ben ik groot voorstander om te blijven genieten, wanneer je aan het diëten bent. Dit helpt bij het langdurig volhouden van je plan en het ontwikkelen van een duurzaam voedingspatroon, wat jouw doelen ook op lange termijn zal ondersteunen.  

Maar hoe zorg je er nu voor dat je in het weekend niet een hele week diëten teniet doet? 

Hier een aantal tips: 

– Sla nooit maaltijden over, maar houd je ontbijt en lunch licht, zodat je calorieën overhoudt voor het diner/borrel 

– Zorg ervoor dat je in deze maaltijden voldoende eiwitten binnenkrijgt, welke je aanvult met groente/fruit (hoog volume, laag in kcal) 

– Bekijk voor het uit eten gaan de menukaart, zodat je op voorhand en bewuste keuze kunt maken 

– Spreek vooraf met je gezelschap af dat je geen brood vooraf besteld  

– Kies tijdens het diner voor mager vis/vlees van de grill, geserveerd met groente  

– Vraag of sauzen en dressing apart geserveerd kunnen worden, zodat je zelf kunt doseren 

– Mix wijn, bier of overige drankjes met bruiswater of een light drank. Zo kun je de dubbele hoeveelheid drinken, met de helft aan calorieën (+ minder heftige kater) 

– Zorg ervoor dat er na het stappen/borrel een gezonde eiwitrijke maaltijd voor je klaarstaat 

– Geniet vooral van de mensen met wie je bent!

Groetjes,

Debbie Peverelli

weekend snacken the lift