Microloading

Al een tijd het gevoel dat je geen vooruitgang boekt met je bench press, squat of welke weerstandsoefening dan ook? Sommige noemen het ook wel dat ze hun “plateau” hebben bereikt. Daarover later mee, want dat is BS, mits je 60+ bent of een serieuze powerlifter bent. Anyway, via deze weg een goede tip die je zeker gaat helpen????????!⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

????Verhoog je weerstand/gewicht met (nog) kleine(re) stappen. Voorbeeld. Je max met de bench press is 90kilo x 8 herhalingen en je wil zo f***ing graag naar die 100kilo x 8 herhalingen. Ipv dat je de volgende keer die 100kilo weer pakt en 1 herhaling eruit perst en weer gaat balen, pak dan geen 100, maar 91,25 kilo. De set daarna voeg je weer 1,25 kilo erbij, de set daarna weer, etc.

❗Het systematisch toevoegen van een kleine hoeveelheid gewicht zorgt ervoor dat je de oefening langer goed uit blijft voeren, je aantal herhalingen behoudt en toch sterker wordt! #Goed

✅En niet vergeten, dit vergt geduld. Hoe sterker je wordt hoe minder groot de stappen gaan worden betreft progressie. Enkel de stappen die je dan maakt voelen zo groots en vet!⠀

????Succes! ????