Vloeibare calorieën!

Een negatieve energiebalans

Als je vetafbraak wil laten plaatsvinden dan moet je een negatieve energiebalans creëren. Dus minder eten dan dat je verbruikt. Check! Reden te meer om calorieën niet te gaan drinken, zeker als er zoveel (goede) alternatieven zijn. Waarom is het niet handig als je minder calorieën wilt toenemen om deze dan zeker niet te drinken. Dit is waarom we aanraden vloeibare calorieën te vermijden:

Vloeibare calorieën vermijden betekent pure winst

Gezien je tijd en energie steekt in het minder eten is het niet drinken van calorieën, pure winst! Stel je dronk zo’n 3 tot 4 blikkies cola p. dag = 4x 140cal = 560cal. x 7 dgn per week = 3990 calorieën die je meer kan eten = >4 pizza’s! 😎

Waarom kun je vloeibare calorieën beter vermijden?

✅ Je kunt vloeibare calorieën beter vermijden omdat je er geen verzadigd gevoel van krijgt, maar van daadwerkelijk iets eten wel. Lees; Pizza.⠀⠀⠀

✅ Qua voedingswaarden (=vetten, koolhydraten, vetten, vezels) krijg je relatief niks binnen (pure verlies in dit geval).

✅ Frisdrank zonder calorieën is niet slecht en er zit er zeker eentje tussen die jij wel lekker vind (deze was voor alle “de-enige-lekkere-coca cola-is-de-originele-coca cola-typetjes). Laat het debat over zoetstoffen maar beginnen. Tevens kan ik je water ten harte aanbevelen = gratis & zeer goed voor u. Google maar even.

✅ Kijk verder zeker uit met alcoholhoudende dranken. Het lichaam geeft prioriteit om deze calorieën z.s.m. uit het lichaam te transporteren. Dit houdt in dat alle goede voedingsstoffen sneller als vet wordt opgeslagen. Wil je toch een avond stappen en lekker wat drinken? Let dan op je waterinname tijdens die avond. Tussen elk drankje een glas water drinken.

Wil je meer weten over vloeibare calorieën en ons advies daarover? Neem dan even contact met ons op voor een gesprek.