Tips voor je dieet tijdens de feestdagen ????

????Hi allemaal,

????Ik ben er zwaar op tegen, maar ik ga een aanname doen.

????Veel mensen maken zich zorgen tijdens kerst, oud en nieuw, Pasen, etc.. Zorgen over dat ze al het lekkere eten en drinken moeten laten staan, omdat ze anders niet hun fysieke doelen gaan halen. Daardoor worden sommigen chagrijnig of zelfs gestrest. Andere gedachten kunnen zijn, “weet je wat, krijg het heen en weer maar met dat dieet!” en gaan het op een vreetfestijn zetten en drinken zich flink vol. Gevolg een flink baalgevoel dat je jouw moeders stoofpot volledig hebt opgegeten en het wereldrecord zelfgemaakte eiersalade nuttigen in je eentje hebt verbroken. Uiteindelijk kijk je terug op een feestdag waarbij je het flink hebt verprutst en daar baal je van.

????Kom op. Dit moet je echt niet willen.

????Nu wil ik niet zeggen dat jij jezelf vol moet gooien met eten totdat je er ziek van wordt, maar ik zeg wel dat je lekker van de feestdagen moet genieten. Ja, je zal misschien 1 of hooguit 2 kilo aankomen. Dit zal voornamelijk vocht, glycogeen* en het eten wat in je maag zit zijn. Na de feestdagen pak je jouw eetschema/dieet/lifestyle weer op en je zit zo weer op je oude gewicht. Je wordt niet dik van 2 dagen lekker eten.

☝Wat wil ik nou duidelijk maken? Dat kerst of welke feestdag dan ook niet het moment is om je zorgen te maken over je dieet. Geniet samen met je familie en vrienden en maak er een paar mooie dagen van. Het moet een tijd zijn waar je met een goed en fijn gevoel op terug kunt kijken. En niet een tijd van stress en zorgen over wat je eet!

????Dat was het weer lieve mensen. Bedankt voor het lezen, fijne dag en geniet.

*Glycogeen = Energie dat voornamelijk wordt opgeslagen in de spieren en lever. Een koolhydraat/glucose dat is omgezet naar glycogeen.